Sporządzanie aktu zgonu

REJESTRACJA ZGONÓW ZGŁOSZENIE ZGONU WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Karta zgonu stwierdzająca zgon i jego przyczynę, wydana przez lekarza.
  2. Dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku zgonu cudzoziemca).
  3. Do wglądu: dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon.

OPŁATY:

Zwolnione z opłaty.

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTU:

Urząd Stanu Cywilnego w Karlinie pok. Nr 10.

TERMIN ODPOWIEDZI:

Niezwłocznie.

UWAGI:

  1. Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu.
  2. Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu.
  3. Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:

 

a. małżonek lub dzieci zmarłego,

b. najbliżsi krewni lub powinowaci,

c. pełnomocnik rodziny.

PODSTAWA PRAWNA:

Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. 2014.1741ze zm.). Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. 2014.1628 ze zm.).