Sporządzanie aktu zgonu
REJESTRACJA ZGONÓW ZGŁOSZENIE ZGONU WYMAGANE DOKUMENTY:
- Karta zgonu stwierdzająca zgon i jego przyczynę, wydana przez lekarza.
- Dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku zgonu cudzoziemca).
- Do wglądu: dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon.
OPŁATY:
Zwolnione z opłaty.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTU:
Urząd Stanu Cywilnego w Karlinie pok. Nr 10.
TERMIN ODPOWIEDZI:
Niezwłocznie.
UWAGI:
- Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu.
- Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu.
- Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
a. małżonek lub dzieci zmarłego,
b. najbliżsi krewni lub powinowaci,
c. pełnomocnik rodziny.
PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. 2014.1741ze zm.). Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. 2014.1628 ze zm.).
Informacje
Liczba wyświetleń: 136
Historia zmian
2023-11-25 00:45 Migracja strony