Zgłoszenie urodzenia dziecka.
REJESTRACJA URODZEŃ
ZGŁOSZENIE URODZENIA DZIECKA
WYMAGANE DOKUMENTY:
- Do wglądu: dokumenty tożsamości rodziców.
- Cudzoziemcy przedkładają zagraniczne odpisy aktów stanu cywilnego potwierdzających stan cywilny matki wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
OPŁATY:
Zwolnione z opłaty.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTU:
Urząd Stanu Cywilnego w Karlinie pok. Nr 10.
TERMIN ODPOWIEDZI:
Niezwłocznie.
UWAGI:
- Podstawę sporządzenia aktu urodzenia stanowi pisemne zgłoszenie urodzenia dziecka, wystawione przez lekarza, położną lub zakład opieki zdrowotnej, potwierdzające fakt urodzenia dziecka oraz datę i miejsce urodzenia.
- Urodzenie rejestruje kierownik urzędu stanu cywilnego właściwy ze względu na miejsce urodzenia.
- Urodzenie dziecka należy zgłosić w ciągu 21 dni od dnia urodzenia.
- Do zgłoszenia urodzenia dziecka są obowiązani:
- matka lub ojciec dziecka posiadający pełną zdolność do czynności prawnych,
- matka lub ojciec dziecka, którzy ukończyli 16 lat, dokonują zgłoszenia urodzenia, jeżeli posiadają ograniczoną zdolność prawnych, w pozostałych przypadkach zgłoszenia urodzenia dokonują przedstawiciel ustawowy lub opiekun matki. - pełnomocnik.
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. 2014.1741 ze zm.).
- Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. - kodeks rodzinny i opiekuńczy( Dz.U. 2012.788 ze zm.).
Informacje
Liczba wyświetleń: 178
Historia zmian
2023-11-25 00:45 Migracja strony