-
Wzór wniosku o uzupełnienie aktu stanu cywilnego.39 KB
Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
Uzupełnienia aktu stanu cywilnego dokonuje się z urzędu, na wniosek osoby, której ten akt dotyczy, jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej w tym interes prawny lub prokuratora, w formie czynności materialno-technicznej.
WYMAGANE DOKUMENTY:
- Wniosek o uzupełnienie aktu stanu cywilnego.
- Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
- Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
OPŁATY:
39 zł – opłata skarbowa za wydanie odpisu zupełnego po uzupełnieniu aktu stanu cywilnego. Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Karlinie lub bezpośrednio w kasie tut. Urzędu pok. Nr 5.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTU:
Urząd Stanu Cywilnego w Karlinie pok.Nr 10.
TERMIN ODPOWIEDZI:
Do 1 miesiąca sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji odmownej, wydanej przez Kierownika USC w Karlinie, przysługuje odwołanie do Wojewody Zachodniopomorskiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
UWAGI:
- Akt stanu cywilnego nie zawierający wszystkich danych przewidzianych przepisami ustawy może być uzupełniony na wniosek osoby zainteresowanej, na podstawie dowodu z dokumentów, jakimi są wcześniej sporządzone akty stanu cywilnego.
- Podstawą uzupełnienia aktu urodzenia dziecka jest akt małżeństwa lub akty urodzenia jego rodziców.
- Akt małżeństwa uzupełnia się na podstawie aktów urodzenia osób, które zawarły związek małżeński.
- Akt zgonu może być uzupełniony na podstawie aktu urodzenia lub aktu małżeństwa osoby zmarłej.
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r.- Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. 2014.1741 ze zm).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. 2014.1628 ze zm.).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2013.267 ze zm.).
Liczba wyświetleń: 185
2023-11-25 00:45 Migracja strony