INFORMACJA DOTYCZĄCA ZAMELDOWANIA NA POBYT STAŁY LUB CZASOWY
Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany wykonywać obowiązek meldunkowy określony w ustawie z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2022 r. Nr 1191 ze zm.).
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony formularz zgłoszenia pobytu stałego lub czasowego w formie pisemnej (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka). Formularz w formie dokumentu elektronicznego
- Tytuł prawny do lokalu – w oryginale, którym może być: umowa cywilno – prawna, wypis z księgi wieczystej lub akt notarialny, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu, decyzja o przydziale lokalu, umowa najmu, w przypadku dziedziczenia – dodatkowo prawomocne postanowienie sądu o nabyciu spadku lub akt poświadczenia dziedziczenia.
- Aktualny dowód osobisty lub paszport.
- Jeśli sprawę załatwiasz przez pełnomocnika, to pełnomocnik musi pokazać swój dowód osobisty lub paszport (nie musi mieć Twojego dowodu lub paszportu) oraz pisemne upoważnienie do zameldowania – przykładowy wzór upoważnienia w załącznikach.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Załatwienie sprawy meldunkowej następuje bezzwłocznie, po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów i po złożeniu poprawnie wypełnionego formularza meldunkowego.
Opłaty:
Nie podlega opłacie skarbowej.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Urząd Miejski w Karlinie
ul. Plac Jana Pawła II 6
78-230 Karlino
Pokój Nr 10 tel. 535373604
WAŻNE INFORMACJE
- Jeśli przebywasz na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej to jesteś zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
- Czynność zameldowania dokonuje się osobiście w formie pisemnej, na formularzu, w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje lub w formie dokumentu elektronicznego pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru.
- Dzieci i osoby ubezwłasnowolnione obowiązek meldunkowy wykonuje ich przedstawiciel ustawowy opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
- Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 §2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U z 2023 r. poz.775), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
- Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu osoby w miejscu, w którym się zameldowała.
- Przy zameldowaniu na pobyt czasowy należy wskazać deklarowany okres pobytu w miejscu zameldowania.
- Jeśli zmieniasz miejsce pobytu stałego nie musisz wymeldowywać się z poprzedniego miejsca pobytu stałego. Wymeldowania możesz dokonać przy zgłoszeniu nowego miejsca pobytu stałego.
- Jeśli dokonujesz zameldowania na pobyt stały lub czasowy w formie dokumentu elektronicznego, dołącz do formularza dokument elektroniczny potwierdzający tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania - odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu, a obywatel nieposiadający tytułu prawnego do lokalu dołącza do formularza dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu potwierdzające pobyt w lokalu oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu, a w razie niemożności ich uzyskania - odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2022 r. poz. 1191 ze zm.).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 poz.775 z późn. zm.),
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2020 r. poz. 930 ze zm.).
Organem odwoławczym jest wojewoda Zachodniopomorski w Szczecinie, za pośrednictwem Burmistrza Karlina w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Liczba wyświetleń: 145
2023-11-25 00:45 Migracja strony