UDZIELENIE LICENCJI NA WYKONYWANIE TRANSPORTU DROGOWEGO TAKSÓWKĄ

 

WYMAGANE DOKUMENTY

1. Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką.

2. Załączniki do wniosku:

- oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy - osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji, o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt 1 ustawy o transporcie drogowym;

- wykaz pojazdów samochodowych zawierający informacje:

• markę, typ,

rodzaj/przeznaczenie,

numer rejestracyjny,

numer VIN,

wskazanie rodzaju tytułu prawnego do dysponowania pojazdem, wraz z kserokopiami krajowych dokumentów dopuszczających pojazd do ruchu z wpisem TAXI, w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem pojazdu – również dokument potwierdzający prawo do dysponowania nimi; 

- zaświadczenie o niekaralności opatrzone datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem wniosku, potwierdzające, że przedsiębiorca, zatrudnieni przez niego kierowcy oraz osoby wykonujące przewóz na rzecz przedsiębiorcy, spełniają warunki, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy o transporcie drogowym;

- kserokopię prawa jazdy przedsiębiorcy osobiście wykonującego przewozy z aktualnym terminem ważności;

- kserokopię aktualnych badań lekarskich stwierdzających brak przeciwwskazań do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy;

- kserokopię aktualnych badań psychologicznych stwierdzających brak przeciwwskazań psychologicznych do pracy na stanowisku kierowcy,

- dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji i wypisów z tej licencji;

- wykaz kierowców zatrudnionych przez przedsiębiorcę oraz osób niezatrudnionych przez przedsiębiorcę lecz wykonujących osobiście przewóz na jego rzecz.

- inne dokumenty: ………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………...........................................

OPŁATY

1. Opłata administracyjna za wydanie licencji na obszar gminy na okres:

  • od 2-15 lat-  200 zł
  • powyżej 15-30 lat - 250 zł
  • powyżej 30-50 lat - 300 zł

2. Za wydanie wypisu pobiera się opłatę w wysokości 11% opłaty jak za udzielenie licencji (za każdy wydany wypis):

  • za licencje ważną do 15 lat - 22 zł
  • za licencje ważną powyżej 15 do 30 lat - 27,50 zł
  • za licencje ważną powyżej 30 do 50 lat - 33 zł

Wpłat z tytułu opłaty za udzielenie licencji można dokonywać  na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Karlinie:  40 1020 2791 0000 7202 0246 4451  lub w kasie Urzędu Miejskiego w Karlinie czynnej w godz. od 8,00 – 14,00 (pokój nr 5) - Tytuł wpłaty „Licencja na taksówkę”.

 

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

Biuro  ds. Elektronicznego Obiegu Dokumentów i Obsługi Administracyjnej Urzędu Miejskiego w Karlinie, ul. Plac Jana Pawła II 6, parter, pok. 3, w godzinach od 7.00-15.00.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

do 30 dni

 

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

Referat Promocji i Rozwoju Gospodarczego – stanowisko ds. Ewidencji Działalności Gospodarczej Urzędu Miejskiego w Karlinie, ul. Szymanowskiego 17, tel.  094 3113509,  e-mail: n.skibinska@karlino.pl

 
TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Burmistrza  Karlina w terminie 14 dni

 

PODSTAWA PRAWNA:

 

  1. Ustawa z dnia 6 września 2001r o transporcie drogowym  (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r.,  poz. 2201 z późn. zm.)
  2. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 18 czerwca 2013 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika  drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów (Dz. U.2013 r. poz. 713)
  3. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej  dnia  6 sierpnia 2013. r. w sprawie  wysokości opłat za czynności administracyjne związane z  wykonywaniem przewozu  drogowego  oraz za egzaminowanie   i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U.2021r.  poz. 1220)
  4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn.: Dz. U. 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.),

 

INFORMACJE DODATKOWE
  1. Udzielanie, odmowa udzielenia, zmiana lub cofnięcie licencji następuje w drodze administracyjnej.
  2. Licencji nie można odstępować osobom trzecim ani przenosić uprawnień z niej wynikających na osobę trzecią.
  3. Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać na piśmie wszelkie zmiany danych nie później niż w terminie 14 dni od dnia ich powstania.
  4. Jeżeli zmiany obejmują dane zawarte w licencji przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę treści licencji.
  • Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką.
    21 KB
  • Oświadczenie o spełnianiu wymogu dobrej reputacji.
    14 KB
  • Oświadczenie dot. kierowców.
    21 KB
  • Wykaz pojazdów.
    17 KB
  • Wykaz zatrudnionych kierowców...
    78 KB
  • Oświadczenie - dane techniczne.
    18 KB
  • Zawiadomienie o zrzeczeniu wyk. tr. drog.
    17 KB