POSTANOWIENIE
Karlino, dnia 02 czerwca 2009r.
GP 7331-23-02/09
P O S T A N O W I E N I E
Na podstawie art. 63 ust. 1 i 4, art. 65 ustawy z dnia 3 października 2008 roku
o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko ( Dz. U. Nr 199, poz. 1227), § 3 ust. 1 pkt 70 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r.
w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz.U. Nr 257, poz. 2573 ze zmianami), oraz art.123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz.1071 ze zm.), w związku
z wnioskiem Krzysztofa Mazurka, zam. przy ul. Wojska Polskiego 8, 78-230 Karlino
w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie okręgowej stacji diagnostycznej, warsztatu wulkanizacyjnego, myjni samochodowej oraz biura administracyjnego na dz. nr 12/2 obr. 003 Karlino w mieście Karlino, Burmistrz Gminy Karlino,
p o s t a n a w i a
1. Nałożyć obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przez Pana Krzysztofa Mazurka, zam. przy ul. Wojska Polskiego 8, 78- 230 Karlino, przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko polegającego na budowie okręgowej stacji diagnostycznej, warsztatu wulkanizacyjnego, myjni samochodowej oraz biura administracyjnego na dz. nr 12/2 obr. 003 Karlino.
2. Nałożyć obowiązek sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla w/w przedsięwzięcia w następującym zakresie:
- opis planowanego przedsięwzięcia, a w szczególności:
a) charakterystykę całego przedsięwzięcia i warunki użytkowania terenu w fazie budowy i eksploatacji lub użytkowania,
b) główne cechy charakterystyczne procesów produkcyjnych,
c) przewidywane rodzaje i ilość zanieczyszczeń, wynikające z funkcjonowania planowanego przedsięwzięcia;
- opis istniejących w sąsiedztwie lub w bezpośrednim zasięgu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia zabytków chronionych na podstawie przepisów
o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, - opis przewidywanych skutków dla środowiska w przypadku niepodejmowania przedsięwzięcia,
- opis analizowanych wariantów, w tym:
a) wariantu proponowanego przez wnioskodawcę oraz racjonalnego wariantu alternatywnego,
b) wariantu najkorzystniejszego dla środowiska wraz z uzasadnieniem ich wyboru,
- określenie przewidywanego oddziaływania na środowisko analizowanych wariantów, w tym również w przypadku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej, a także możliwego transgranicznego oddziaływania na środowisko,
- uzasadnienie proponowanego przez wnioskodawcę wariantu, ze wskazaniem jego oddziaływania na środowisko, w szczególności na:
a) ludzi, rośliny, zwierzęta, grzyby i siedliska przyrodnicze, wodę i powietrze,
b) powierzchnię ziemi z uwzględnieniem ruchów masowych ziemi, klimat i krajobraz,
c) dobra materialne,
d) zabytki i krajobraz kulturowy, objęte istniejącą dokumentacją w szczególności rejestrem lub ewidencją zabytków,
e) wzajemne oddziaływanie między elementami, o których mowa w lit. a-d;
- opis metod prognozowania zastosowanych przez wnioskodawcę oraz przewidywanych znaczących oddziaływań planowanego przedsięwzięcia na środowisko, obejmujący bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótko-, średnio i długoterminowe, stałe i chwilowe oddziaływania na środowisko, wynikające z:
a) istnienia przedsięwzięcia,
b) wykorzystywania zasobów środowiska,
c) emisji
- opis przewidywanych działań mających na celu zapobieganie, ograniczenie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 200 oraz integralność tego obszaru,
- dla dróg będących przedsięwzięciami mogącymi zawsze znacząco oddziaływać na środowisko:
a) określenie założeń do:
- ratowniczych badań zidentyfikowanych zabytków znajdujących na obszarze planowanego przedsięwzięcia, odkrywanych w trakcie robót budowlanych,
- programu zabezpieczenia istniejących zabytków przed negatywnym oddziaływaniem planowanego przedsięwzięcia oraz ochrony krajobrazu kulturowego,
b) analizę i ocenę możliwych zagrożeń i szkód dla zabytków chronionych na podstawie przepisów o ochronie i opiece nad zabytkami, w szczególności zabytków archeologicznych, w sąsiedztwie lub w bezpośrednim zasięgu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia,
10. jeżeli planowane przedsięwzięcie jest związane z użyciem instalacji, porównanie proponowanej technologii z technologią spełniającą wymagania, o których mowa w art. 143 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r.- Prawo ochrony środowiska,
11. wskazanie, czy dla planowanego przedsięwzięcia jest konieczne ustanowienie obszaru ograniczonego użytkowania w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r.- Prawo ochrony środowiska oraz określenie granic takiego obszaru, ograniczeń w zakresie przeznaczenia terenu, wymagań technicznych dotyczących obiektów budowlanych
i sposobów korzystania z nich;
12. przedstawienie zagadnień w formie graficznej,
Przedstawienie zagadnień w formie kartograficznej w skali odpowiadającej przedmiotowi i szczegółowości analizowanych w raporcie zagadnień oraz umożliwiającej kompleksowe przedstawienie przeprowadzonych analiz oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko,
13. analizę możliwych konfliktów społecznych związanych z planowanym przedsięwzięciem,
14. przedstawienie propozycji monitoringu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na etapie jego budowy i eksploatacji lub użytkowania, w szczególności na cele
i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru
15. wskazanie trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy jakie napotkano opracowując raport,
16. streszczenie w języku niespecjalistycznym informacji zawartych w raporcie
w odniesieniu do każdego elementu raportu,
17. nazwisko osoby lub osób sporządzających raport,
18. źródła informacji stanowiące podstawę do sporządzenia raportu,
19. jeżeli dla planowanego przedsięwzięcia jest konieczne ustanowienie obszaru ograniczonego użytkowania, do raportu powinna być załączona poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej z zaznaczonym przebiegiem granic obszaru, na którym jest konieczne utworzenie obszaru ograniczonego użytkowania,
20. raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko powinien uwzględniać oddziaływanie przedsięwzięcia na etapach jego realizacji, eksploatacji lub użytkowania oraz likwidacji.
U Z A S A D N I E N I E
Wnioskiem z dnia 20.05.2009r. inwestor Krzysztof Mazurek zam. ul. Wojska Polskiego 8, 78-230 Karlino, wystąpił o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie okręgowej stacji diagnostycznej, warsztatu wulkanizacyjnego, myjni samochodowej oraz biura administracyjnego na dz.
nr 12/2 obr. 003 Karlino
Planowany zakład okręgowej stacji diagnostycznej, warsztat wulkanizacji i myjnia samochodowa będą mieściły się w jednej hali. Powierzchnia planowanej hali wyniesie 300
m 2. Biura administracyjne i sanitariaty będą zaadaptowane z istniejących budynków.
W dniu wszczęcia postępowania w powyższej sprawie tj. 20.05.2009 r. została podana do publicznej wiadomości przez Burmistrza Gminy Karlino informacja o przystąpieniu do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia, tj. zgodna z art. 33 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. Nr 199, poz. 1227).
Ww. informacja została udostępniona w publicznie dostępnym wykazie danych na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy w Karlinie oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Karlino, ul. Plac Jana Pawła II 6, 78-230 Karlino.Uwag i wniosków na tym etapie postępowania
w powyższej sprawie nie wniesiono.
Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 70 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r.
w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz.U. Nr 257, poz. 2573 ze zmianami) w/w inwestycja należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których raport może być wymagany.
W związku z powyższym na podstawie art. 64 ust.1 pkt 1 i 2, art. 156, ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199,poz. 1227) przedmiotowy wniosek został przedłożony do Starosty Białogardzkiego oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Białogardzie co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przez inwestora przedsięwzięcia a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby - co do zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
W odpowiedzi na wniosek Starosta Białogardzki postanowieniem z dnia 28.05.2009 r.
Nr BOŚ.7633-31/09 wydał opinię o obowiązku sporządzenia oceny oddziaływania na środowisko i przedstawił zakres raportu..
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Białogardzie wydał opinię sanitarną
z dnia 27.05.2009 r. Nr PS-N-NZ-4010-32/09 i wyraził opinię, że dla w/w przedsięwzięcia jest wymagane sporządzenie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. Po przeanalizowaniu informacji o planowanej inwestycji stwierdził, że projektowane przedsięwzięcie może znacząco wpływać na środowisko i zasadne jest sporządzenie raportu w zakresie określonym w art. 66 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199,poz. 1227),
W związku z powyższym mając na uwadze dwie opinie oraz fakt, iż inwestycja należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których raport może być wymagany, stwierdzam obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz obowiązek sporządzenia raportu
o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla inwestycji polegającej na budowie okręgowej stacji diagnostycznej, warsztatu wulkanizacyjnego, myjni samochodowej oraz biura administracyjnego na dz. nr 12/2 obr. 003 Karlino, określone w sentencji decyzji.
Biorąc powyższe pod uwagę postanowiłem jak w sentencji postanowienia.
POUCZENIE
Na postanowienie przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego
w Koszalinie za pośrednictwem Burmistrza Gminy Karlino w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.
Otrzymują:
1. Krzysztof Mazurek, ul. Wojska Polskiego 8, 78-230 Karlino
2. UMiG Karlino, ul. Plac Jana Pawła II 6
3. GAZ BUDOWA Sp. z o.o., ul. Kołobrzeska 2, 78-230 Karlino
Liczba wyświetleń: 65
2023-11-25 00:45 Migracja strony