Wpisywanie zagranicznego aktu stanu cywilnego do polskich ksiąg stanu cywilnego

WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Wniosek o wpisanie zagranicznego aktu stanu cywilnego.
  2. Oryginał aktu stanu cywilnego, który podlega wpisaniu, względnie kserokopia potwierdzona przez organ, który sporządził akt wraz z jego urzędowym tłumaczeniem, dokonanym przez tłumacza przysięgłego lub polskiego konsula.
  3. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
  4. Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy. OPŁATY: 50 zł – opłata skarbowa za wydanie odpisu zupełnego po wpisaniu zagranicznego aktu stanu cywilnego do polskich ksiąg. Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu lub bezpośrednio w kasie tut. Urzędu pok. Nr 5.

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTU:

Urząd Stanu Cywilnego Karlinie.

TERMIN ODPOWIEDZI:

Do 1 miesiąca.

TRYB ODWOŁAWCZY:

Od decyzji odmownej, wydanej przez Kierownika USC w Karlinie, przysługuje odwołanie do Wojewody Zachodniopomorskiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

UWAGI:

Akt stanu cywilnego sporządzony za granicą może być wpisany do polskich ksiąg stanu cywilnego na wniosek osoby, której akt dotyczy, jej przedstawiciela ustawowego lub osoby, która wykaże interes prawny.

PODSTAWA PRAWNA:

  1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r.-Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. 2014.1741 ze zm.).
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. 2014.1628 ze zm.).
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.-Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2013.267 ze zm.).

ZAŁĄCZNIKI:

Wzór wniosku o wpisanie zagranicznego aktu stanu cywilnego.