WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGO W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ
Wymagane dokumenty:
- Umotywowane podanie o wymeldowanie skierowane do Burmistrza Karlina.
- Kserokopia dokumentu właściciela lub podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu, który składa podanie o wymeldowanie osoby.
Opłaty:
Podlega opłacie skarbowej w wysokości 10 PLN. za wydanie decyzji.
Opłaty skarbowej należy dokonać:
w kasie Urzędu pok. Nr 5
lub na rachunek bankowy
PKO BP SA
40 1020 2791 0000 7202 0246 4451
Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
Miejsce złożenia dokumentów:
- bezpośrednio w biurze podawczym Urzędu Miejskiego w Karlinie pok. Nr 3
- w toku postępowania wymagane dokumenty można składać bezpośrednio prowadzącemu postępowanie – Inspektorowi do spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Karlinie pok. Nr 10
Termin i sposób załatwienia sprawy:
- postępowanie o wymeldowanie w drodze administracyjnej prowadzone jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r.- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2017.1257 t.j.).
- termin obligatoryjny do załatwienia sprawy – ok. 2 miesięcy,w wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję administracyjną, która w zależności od ustalonych okoliczności sprawy przybiera postać:
- decyzji administracyjnej o wymeldowaniu,
- decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania,
- decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji wydanej przez organ I instancji( decyzja Burmistrza Karlina) przysługuje pisemne odwołanie do organu II instancji ( Wojewoda Zachodniopomorski) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Burmistrza Karlina.
Uwaga:
W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowe w postaci, zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, informacji Straży Miejskiej oraz innych urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie. W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku, do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanowienia przez Sąd Rejonowy w Białogardzie- Wydział Rodzinny i Nieletnich kuratora dla nieobecnego celem reprezentowania w postępowaniu( w toku dalszego postępowania kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie). Z podaniem występuje właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, z którego ma nastąpić wymeldowanie.
Podstawa prawna:
Art.35 ustawy z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności (Dz. U. 2017.657 z póź. zm.)
Liczba wyświetleń: 159
2023-11-25 00:45 Migracja strony