WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGO W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ

Wymagane dokumenty:

  1. Umotywowane podanie o wymeldowanie skierowane do Burmistrza Karlina.
  2. Kserokopia dokumentu właściciela lub podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu, który składa podanie o wymeldowanie osoby.

 

Opłaty:

Podlega opłacie skarbowej w wysokości 10 PLN. za wydanie decyzji.

Opłaty skarbowej należy dokonać:

w kasie Urzędu pok. Nr 5

lub na rachunek bankowy

PKO BP SA

40 1020 2791 0000 7202 0246 4451

Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.

Miejsce złożenia dokumentów:

  • bezpośrednio w biurze podawczym Urzędu Miejskiego w Karlinie pok. Nr 3
  • w toku postępowania wymagane dokumenty można składać bezpośrednio prowadzącemu postępowanie – Inspektorowi do spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Karlinie pok. Nr 10

Termin i sposób załatwienia sprawy:

  • postępowanie o wymeldowanie w drodze administracyjnej prowadzone jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r.- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2017.1257 t.j.).
  • termin obligatoryjny do załatwienia sprawy – ok. 2 miesięcy,w wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję administracyjną, która w zależności od ustalonych okoliczności sprawy przybiera postać:
  • decyzji administracyjnej o wymeldowaniu,
  • decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania,
  • decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji wydanej przez organ I instancji( decyzja Burmistrza Karlina) przysługuje pisemne odwołanie do organu II instancji ( Wojewoda Zachodniopomorski) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Burmistrza Karlina.

Uwaga:

W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowe w postaci, zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, informacji Straży Miejskiej oraz innych urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie. W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku, do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanowienia przez Sąd Rejonowy w Białogardzie- Wydział Rodzinny i Nieletnich kuratora dla nieobecnego celem reprezentowania w postępowaniu( w toku dalszego postępowania kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie). Z podaniem występuje właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, z którego ma nastąpić wymeldowanie.

Podstawa prawna:

Art.35 ustawy z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności (Dz. U. 2017.657 z póź. zm.)