Karlino: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta i Gminy Karlino
Numer ogłoszenia: 534764 - 2013; data zamieszczenia: 23.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Karlino , Plac Jana Pawła II 6, 78-230 Karlino, woj. zachodniopomorskie, tel. 94 3117273, faks 94 3117410.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta i Gminy Karlino.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usługi polegającej na odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych, znajdujących się na terenie Miasta i Gminy Karlino. Szacowane ilości odpadów do odbioru i zagospodarowania w okresie trwania umowy tj. od 01.04.2014 r. do 31.12.2014 r. wynosi: - odpady zmieszane - 732 Mg - odpady zbierane selektywnie, tj. : papier i tektura - 37 Mg, szkło i odpady opakowaniowe ze szkła - 110 Mg, tworzywa sztuczne - 73 Mg, odpady ulegające biodegradacji - 400 Mg,odpady zielone - 18 Mg,odpady wielkogabarytowe - 16 Mg, baterie i akumulatory przemysłowe i samochodowe - 2,0 Mg, baterie i akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe - 2,0 Mg,odpady niebezpieczne (np. farby, lakiery, aerozole itp.) - 2,0 Mg,przeterminowane lekarstwa - 0,01 Mg, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 3 Mg, zużyte opony - 12 Mg. Podane powyżej ilości odpadów stanowią wielkość orientacyjną i mogą różnić się od rzeczywistych ilości odebranych odpadów. Podane powyżej szacowane ilości odpadów służą do ustalania i porównania ceny oferty zgodnie z formularzem ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Odpady selektywnie zbierane powinny być odbierane w sposób wyodrębniony od odpadów zmieszanych. Wywozem i zagospodarowaniem odpadów objęte będą wyłącznie nieruchomości zamieszkałe. Na terenie miasta i gminy Karlino znajduje się 5 Spółdzielni Mieszkaniowych, które zarządzają ok. 177 budynkami mieszkalnymi. Pozostałe budynki należą do prywatnych właścicieli. Około 100 budynków wielolokalowych (powyżej 4 lokali) usytuowanych jest w m. Kalino i ok. 15 budynków wielolokalowych na terenie gminy. Ponadto usytuowanych jest ok. 770 budynków w zabudowie jednorodzinnej (w tym uwzględniono budynki do 4 lokali) z czego ok. 380 usytuowanych jest na terenie miasta, a ok. 390 na terenie gminy. Gmina Karlino, to gmina miejsko - wiejska. Ilość osób objętych złożonymi deklaracjami to ok. 7900. Ok. 66% mieszkańców zadeklarowało segregowanie odpadów, natomiast 34% mieszkańców zadeklarowało, iż nie będzie tego robić. Ilość gospodarstw domowych wynosi ok. 2300. Na terenie gminy znajduje się 28 miejscowości składających się na 19 sołectw:Daszewo - Daszewo 6 km od Karlina i Brzeźno 4 km od Karlina,Domacyno - 4 km od Karlina, Garnki - 7 km od Karlina, Gościnko - 12 km od Karlina, Karścino - Karścino i Chotyń - 7 km od Karlina, Karwin - 10 km od Karlina,Kowańcz - 3 km od Karlina, Lubiechowo - Lubiechowo, Lubiechowo Przystanek i Czerwięcino - 5 km od Karlina, Malonowo - Malonowo 7 km od Karlina, Kozia Góra - 5,5 km od Karlina, Mierzynek - 8 km od Karlina, Karlinko - Karlinko 6 km od Karlina i Krzywopłoty - 4 km od Karlina, Witolub - Witolub i Dębolas - 3 km od Karlina, Mierzyn - Mierzyn 8 km od Karlina i Wyganów 10 km od Karlina,Zwartowo - 7 km od Karlina, Pobłocie Wielkie - Pobłocie Wielkie 9 km od Karlina, i Wietszyno - 13 km od Karlina,Syrkowice - Syrkowice 9 km od Karlina i Poczernino - 8 km od Karlina, Krukowo - 7 km od Karlina, Ubysławice - 11 km od Karlina. Średnia ilość odpadów wywiezionych z nieruchomości zamieszkałych w latach 2012 - 2013 wynosiła: Lp. Rodzaj odpadu Ilość [Mg] 2012 I -VI 2013 r. VII - XI 2013 r. 1 Zmieszane, w tym odpady ulegające biodegradacji 1.417 613 571 2 Szkło i odpady opakowaniowe ze szkła 98 57 55 3 Tworzywa sztuczne (plastik, opakowania wielomateriałowe, metale) 37 27 37 4 Papier i tektura 32 17 19 5 Zielone - - 9 6 Wielkogabarytowe Kilkadziesiąt kg - 8 7 Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 6 1,8 1 8 Przeterminowane leki 0,017 - 0,005 9 Zużyte opony - - 10 W przypadku pozostałych odpadów, tj. baterie i akumulatory przemysłowe i samochodowe, baterie i akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe, ilości nie zostały podane z uwagi na brak konieczności ich wywozu we wskazanym powyżej okresie. Zakres zamówienie obejmuje odbiór i zagospodarowanie następujących odpadów: zmieszanych odpadów komunalnych - należy przez to rozumieć odpady komunalne nie poddane selektywnemu zbieraniu, jak również odpady pozostałe po segregacji;selektywnie zbieranych odpadów komunalnych: tj. papier i tektura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale, szkło i odpady opakowaniowe ze szkła, odpady zielone, odpady ulegające biodegradacji, przeterminowane leki, zużyte baterie i akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe, baterie i akumulatory przemysłowe i samochodowe,odpady niebezpieczne, meble i odpady wielkogabarytowe,zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,zużyte opony. Wykonawca zobowiązany będzie do odebrania odpadów selektywnie zbieranych w postaci: papieru i tektury, szkła i odpadów opakowaniowych ze szkła, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych, metali ze wszystkich pojemników znajdujących się na 63 ogólnodostępnych placach (22 place na terenie gminy i 41 w mieście Karlino), których lokalizację przedstawia załącznik A do SIWZ. Na każdym placu znajdują się łącznie trzy pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów: pojemnik do papieru i makulatury, pojemnik do tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i metali oraz pojemnik do szkła i odpadów opakowaniowych ze szkła, co daje łączną ilość 183 pojemników. Pojemność każdego z przedmiotowych pojemników wynosi 1,5 m3. W II połowie 2014 r. planuje się oddanie do użytku kolejnych 19 punktów przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów na terenie Gminy Karlino w następujących miejscowościach: Daszewo (x2), Syrkowice, Mierzyn, Krukowo, Kowańcz (x2), Malonowo, Karwin, Kozia Góra, Pobłocie Wielkie, Gościnko, Domacyno, Ubysławice, Karścino (x2), Lubiechowo (x2), Brzeźno. Wykonawca zobowiązany będzie do odbierania worków, o minimalnej pojemności 60 l w kolorze czarnym, z odpadami zielonymi z miejsc wyznaczonych określonych w załączniku A do SIWZ. Wykonawca odbierze odpady ulegające biodegradacji z pojemników oznaczonych napisem BIOODPADY od właścicieli nieruchomości. Wykonawca będzie odbierać przeterminowane leki z pojemników znajdujących się w aptekach i przychodniach lekarskich wyszczególnionych w załączniki A do SIWZ oraz zużyte baterii i akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe z punktów zbiórki zlokalizowanych na terenie miasta i gminy Karlino określonych w załączniki A do SIWZ na każdorazowe zgłoszenie Zamawiającego. Odbiór przez Wykonawcę ww. frakcji odpadów nastąpi w terminie 3 dni od dnia przekazania zgłoszenia. Odpady typu: baterie i akumulatory przemysłowe i samochodowe, odpady niebezpieczne, meble i odpady wielkogabarytowe, z użyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony,odbierane będą przez Wykonawcę w sposób mobilny, minimum 3 razy do roku w miesiącach marzec, lipiec i listopad. O dokładnym terminie i miejscach zbiórki Zamawiający będzie informował Wykonawcę każdorazowo z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem. Odpady zmieszane odbierane będą od właścicieli nieruchomości z pojemników o minimalnej pojemności 110 litrów. Odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie z następującą częstotliwością, zgodnie z harmonogramem przedłożonym przez Wykonawcę w terminie uzgodnionym z Zamawiającym: 1) z pojemników przeznaczonych na selektywną zbiórkę papieru i tektury, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych, metalu oraz opakowań ze szkła, znajdujących się na ogólnodostępnych placach - co najmniej 1 raz w tygodniu,: 2) odpadów ulegających biodegradacji: a. w zabudowie zagrodowej i jednorodzinnej - co najmniej 2 razy w miesiącu, b. w zabudowie wielorodzinnej - co najmniej 1 raz w tygodniu, 2) odpadów zielonych: a. choinki - raz w roku, w miesiącu styczniu, b. worków z odpadami zielonymi - odbiór co najmniej 1 raz w tygodniu w miesiącach marzec - listopad, 3) odpadów zmieszanych: a. w zabudowie zagrodowej i jednorodzinnej - co najmniej 2 razy w miesiącu, b. w zabudowie wielorodzinnej - co najmniej 1 raz w tygodniu, Wykonawca, w sytuacji przepełnienia pojemników ma obowiązek realizacji Przedmiotu Zamówienia na każde wezwanie telefoniczne Zamawiającego, poza ustalonym harmonogramem. Odbiór odpadów na telefoniczne wezwanie należy wykonać najpóźniej na następny dzień po otrzymaniu wezwania. W przypadku gdy zgłoszenie nastąpi w piątek, wywóz odpadów winien nastąpić w dniu następnym tj. w sobotę Umowa o udzielenie zamówienia publicznego nie obejmuje wywozu odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Zamawiający przekaże Wykonawcy zestawienie adresów nieruchomości z podziałem na osoby segregujące i niesegregujące odpady w formie papierowej i elektronicznej. Zestawienie to zostanie przekazane najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem obowiązywania umowy. W trakcie realizacji Umowy Zamawiający będzie informował Wykonawcę niezwłocznie o wszelkich zmianach wynikających ze złożonych przez właścicieli nieruchomości deklaracji, mających przełożenie na realizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest sporządzić harmonogram odbioru odpadów obowiązujący w okresie realizacji umowy, który dostarczy Zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie: odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Karlino zgodnie z harmonogramem, w tym przekazywanie odebranych odpadów do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych,sporządzanie kwartalnych sprawozdań i przekazywanie ich Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,przekazywanie miesięcznych zestawień ilości odebranych odpadów z podziałem na poszczególne frakcje odpadów, wykonywanie obowiązków wynikających z aktualnie obowiązujących ustaw i rozporządzeń w zakresie gospodarowania odpadami, przestawianie pojemników w miejsca wyznaczone przez Zamawiającego, utrzymanie czystości i porządku wokół pojemników i pergoli śmietnikowych; poprzez utrzymanie czystości rozumie się oczyszczanie ww. terenu w dniu wywozu odpadów; uprzątnięcie odpadów z miejsc ich gromadzenia, w tym także tych, nieumieszczonych w pojemnikach; zamiatanie placów do selektywnej zbiórki odpadów w ostatnim dniu wywozu w poszczególnych miesiącach (zgodnie z harmonogramem wywozu odpadów);czyszczenie i mycie pojemników na odpady zbierane selektywnie przynajmniej 1 raz na kwartał; pobranie pojemników z placu i podstawienie pod pojazd w celu załadowania odpadów. Niedopuszczalnym jest mieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi, pod rygorem rozwiązania umowy z winy Wykonawcy. Mieszkańcy (właściciele nieruchomości, zarządcy, najemcy itp.), na terenie nieruchomości zapełnione pojemniki, kontenery lub worki na odpady zobowiązani są ustawić w miejscu wyodrębnionym, dostępnym dla pracowników jednostki wywozowej przy wejściu, a gdy takiej możliwości nie ma należy wystawić je w dniu odbioru odpadów zgodnie z harmonogramem, na chodnik lub ulicę przed wejściem na teren nieruchomości, w sposób który nie utrudnia komunikacji pieszych i samochodów. Do obowiązków Wykonawcy należy każdorazowe powiadomienie Zamawiającego o przypadkach niedopełnienia przez właścicieli nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów. W przypadku, gdy Wykonawca przy wykonywaniu odbioru odpadów dostrzeże przypadek nieselektywnego zbierania przez właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych, Wykonawca sporządza protokół wraz z dokumentacją fotograficzną i przekazuje go Zamawiającemu w następnym dniu roboczym po stwierdzeniu naruszenia zasad selektywnej zbiórki odpadów. Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia wymagań określonych w przepisach ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w tym zgodnie z art. 9d tej ustawy oraz zgodnie z rozporządzeniem wydanym przez ministra właściwego do spraw środowiska w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw gospodarki o szczegółowych wymaganiach, o których mowa w art. 9d ust. 1, w tym: 1) posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego, 2) utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, 3) spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, 4) zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo - transportowej, 5) spełniać wymagania określone w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 9d ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w minach. W ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do przekazania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do instalacji regionalnej lub instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi regionów, właściwych dla regionu koszalińskiego. Zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2012-2017 są to: RIPOK Sianów, RIPOK Kołobrzeg. W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania Wykonawca zobowiązany jest do ich przekazania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 i 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.). Realizacja zmówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności: ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.), ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.), ustawie z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2009 r. Nr 76 poz. 666 z późn. zm.), regulaminowi utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Karlino obowiązującemu w trakcie realizacji umowy; Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 21.04.2006 r. w sprawie listy odpadów, które posiadacz odpadów może przekazywać osobom fizycznym lub jednostkom organizacyjnym nie będącym przedsiębiorcami, oraz dopuszczalnych metod ich odzysku (Dz. U. Nr 75, poz. 527), Planowi Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2012 - 2017, Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2013 r. poz. 1155)..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.11.00-3, 90.51.12.00-4, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.04.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W calu wykazania posiadania przez Wykonawcę uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności należy przedłożyć: (1) wpis do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9b ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości o porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.) prowadzonego przez Burmistrza Karlina; (2) zezwolenie na transport odpadów objętych niniejszym zamówieniem wydane na podstawie art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r, poz. 21 z późn. zm.). Przy analizie ofert pod względem spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający stosuje zasadę spełnia - nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu wykazania spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien wykazać, że posiada doświadczenie zawodowe, legitymując się wykonaniem lub wykonywaniem w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie usług polegających na odbieraniu odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, o masie łącznej odebranych odpadów komunalnych w ciągu następujących po sobie 12 miesięcy, co najmniej 1.000 Mg rocznie. Przy analizie ofert pod względem spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający stosuje zasadę spełnia - nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
(1) Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną na terenie Gminy Karlino lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Karlino. Baza powinna spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 25 stycznia 2013 r., poz. 122). (2) Wykonawca będzie posiadał co najmniej: - 2 pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - 2 pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - 1 pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. spełniające wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 25 stycznia 2013 r., poz. 122). Przy analizie ofert pod względem spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający stosuje zasadę spełnia - nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje tego warunku
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca ubiegający się o realizację zamówienia: (1) powinien posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100); (2) powinien być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). Przy analizie ofert pod względem spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający stosuje zasadę spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Do wykazu usług należy dołączyć: 1) poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 2) oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w ppkt 1; W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie usług zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów. Wykonawca, w miejsce poświadczeń, o których mowa w ppkt 1, może przedłożyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług, określone w § 1 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiany Umowy będą mogły być wprowadzane w związku z zaistnieniem okoliczności, których wystąpienia Strony nie przewidywały w chwili zawierania Umowy. Okoliczności te nie mogą być wywołane przez którąkolwiek ze Stron, ani nie mogą być przez Strony zawinione i muszą wywoływać ten skutek, iż (i) Umowa nie może być wykonana wedle pierwotnej treści, w szczególności z uwagi na rażącą stratę grożącą Stronom bądź jednej ze Stron lub niemożność osiągnięcia celu Umowy albo też (ii) wykonanie Umowy będzie istotnie utrudnione dla jednej bądź obu jej Stron. Okoliczności powyższe odnosić się mogą w szczególności : wystąpienia zmian stanu prawnego, w tym w szczególności przepisów podatkowych i z zakresu ochrony środowiska, działań i zaniechań organów władzy publicznej, w tym zmiany urzędowych interpretacji przepisów dot. realizacji i finansowania Przedmiotu Umowy, gwałtownej dekoniunktury, kryzysów finansowych w skali ponadpaństwowej, warunków atmosferycznych i klimatycznych uniemożliwiających realizację Przedmiotu Umowy w stopniu większym niż można byłoby to racjonalnie przewidywać, klęsk żywiołowych i ekologicznych oraz siły wyższej, wykreślenia Wykonawcy z rejestru działalności regulowanej lub wydana decyzja o zakazie wykonywania działalności. 2.W sytuacjach określonych w ust. 1. Strony, mając na uwadze poszanowanie wzajemnych interesów, zasady równości Stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodny zamiar wykonania Przedmiotu Umowy, określą w niezbędnym zakresie wpływ powyższych okoliczności na dotychczasowe prawa i obowiązki. 3.Dopuszcza się zmianę osób upoważnionych przez Wykonawcę do kontaktów. 4.Niezależnie od postanowień ust. 1 i 2, Strony dopuszczają możliwość zmian redakcyjnych Umowy oraz zmian będących następstwem sukcesji uniwersalnej albo przejęcia z mocy prawa pełni praw i obowiązków dotyczących którejkolwiek ze Stron, 3)zmian danych Stron ujawnionych w rejestrach publicznych, jak również 4) zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie przedmiotu umowy bądź zwiększających użyteczność przedmiotu umowy. W takiej sytuacji, Strony wprowadzą do Umowy stosowne zmiany weryfikujące redakcyjne dotychczasowe brzmienie umowy bądź wskazujące nowe dane wynikające ze zmian w rejestrach publicznych albo też, kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości Stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania przedmiotu umowy, określą zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji Przedmiotu Umowy. 5.Wszelkie zmiany wprowadzane do Umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności art. 140 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst. jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.karlino.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SIWZ można pobrać ze strony bip.karlino.pl lub odebrać w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miejski w Karlinie, Plac Jana Pawła II6, 78-230 Karlino, pokój nr 15.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.01.2014 godzina 10:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miejski w Karlinie, Plac Jana Pawła II6, 78-230 Karlino, pokój nr 7.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie