Karlino: Udzielenie gwarancji bankowej zabezpieczenia terminowej zapłaty przez Gminę Karlino, jako inwestora, wynagrodzenia należnego wykonawcy za wykonanie robót budowlanych przy budowie hali widowiskowo-sportowej w Karlinie
Numer ogłoszenia: 421228 - 2012; data zamieszczenia: 26.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Karlino , Plac Jana Pawła II 6, 78-230 Karlino, woj. zachodniopomorskie, tel. 94 3117273, faks 94 3117410.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie gwarancji bankowej zabezpieczenia terminowej zapłaty przez Gminę Karlino, jako inwestora, wynagrodzenia należnego wykonawcy za wykonanie robót budowlanych przy budowie hali widowiskowo-sportowej w Karlinie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie przez Wykonawcę gwarancji w celu zabezpieczenia terminowej zapłaty przez Gminę Karlino umówionego wynagrodzenia za wykonanie robót budowlanych, o której mowa w przepisie art. 6491 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16 poz. 93 z późn. zm.) dalej jako KC, w formie gwarancji bankowej na sumę 10.576.397,96 PLN (dziesięć milionów pięćset siedemdziesiąt sześć tysięcy trzysta dziewięćdziesiąt siedem złotych 96/100). 2. Termin ważności gwarancji: 15 kwietnia 2013. 3. Beneficjentem gwarancji jest Wrocławskie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego nr 2 (WROBIS) S.A., ul Szewska 3, 50-053 Wrocław, wpisane do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000032628, dla którego akta rejestrowe znajdują się w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia - Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 896-000-00-61, jako generalny wykonawca robót budowlanych w ramach budowy hali widowiskowo-sportowej w Karlinie na podstawie Umowy nr 60/2011 z dnia 19 września 2011 r. oraz Umowy nr 59/2012 z dnia 21 czerwca 2012 r., które stanowią załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ. 4. Zgodnie z postanowieniami Umowy nr 60/2011 oraz Umowy Nr 59/2012 łączna wartość wynagrodzenia należnego generalnemu wykonawcy robót budowlanych wynosi 19.787.156,47 złotych (dziewiętnaście milionów siedemset osiemdziesiąt siedem tysięcy sto pięćdziesiąt sześć złotych czterdzieści siedem groszy) brutto. Na dzień wszczęcia przedmiotowego postępowania wartość robót budowlanych pozostałych do wykonania wynosi 10.576.397,76 zł brutto. Ponadto Gmina Karlino zobowiązana jest do zapłaty następujących kwot tytułem wynagrodzenia za wykonane i odebrane roboty budowlane: kwoty 165.453,54 zł brutto wyszczególnionych na fakturze VAT nr F/ZB/12/09/007 z dnia 28.09.2012 r. z terminem zapłaty do dnia 30.03.2013r oraz kwoty 1.152.807,70 zł brutto wyszczególnionej na fakturze VAT nr F/ZK/12/10/008 z dnia 11.10.2012 r. z terminem zapłaty 30.03.2013r. Plan płatności poszczególnych części wynagrodzenia (Harmonogram Rzeczowo - Finansowy) za roboty budowlane stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 5. Gwarancja bankowa zostanie zabezpieczona poprzez oświadczenie Gminy Karlino o poddaniu się egzekucji zgodnie z przepisem art. 97 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 72 poz. 665 z późn. zm.) /dalej jako Prawo bankowe/. 6. Wykonawca, poza jednorazowym wynagrodzeniem za udzielenie gwarancji, obejmującym wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, nie będzie pobierał dodatkowych opłat, prowizji i odsetek bądź jakichkolwiek innego wynagrodzenia w związku z udzieleniem gwarancji, w tym także z jej realizacją przez beneficjenta bądź w przypadku zmiany warunków gwarancji. 7. Zapłata wynagrodzenia z tytułu udzielenia gwarancji bankowej, równego cenie oferty, następować będzie w równych częściach. Pierwsza część płatna będzie w ciągu 7 dni od daty zawarcia umowy z Wykonawcą, a kolejne części w terminie trzech miesięcy od terminu zapłaty części poprzedzającej. 8. Udzielona gwarancja musi być zgodna z powszechnie obowiązującymi przepisani prawa polskiego, w szczególności przepisami KC oraz Prawa bankowego. 9. Zamawiający w celach informacyjnych załącza sprawozdania RBNDS, RBZ i RBN za III kwartał 2012r. oraz informację o źródłach finansowania zobowiązań wynikających z Umowy nr 60/2011 oraz Umowy nr 59/2012 (załącznik nr 4 do SIWZ).

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.00.00-4.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.04.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiajacy nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.karlino.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: bip.karlino.pl oraz w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miejski w Karlinie Plac Jana Pawła II 6, 78-230 Karlino, pokój nr 15.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.11.2012 godzina 10:00, miejsce: siedzibie Zamawiającego: Urząd Miejski w Karlinie Plac Jana Pawła II 6, 78-230 Karlino, pokój nr 3 (Biuro Podawcze).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie