Karlino: Wykonanie instalacji centralnego ogrzewania w oparciu o pompę ciepła w obiektach użyteczności publicznej na terenie gminy Karlino
Numer ogłoszenia: 369174 - 2012; data zamieszczenia: 27.09.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Karlino , Plac Jana Pawła II 6, 78-230 Karlino, woj. zachodniopomorskie, tel. 94 3117273, faks 94 3117410.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie instalacji centralnego ogrzewania w oparciu o pompę ciepła w obiektach użyteczności publicznej na terenie gminy Karlino.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie zostało podzielone na części. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie następujących części: Część I Przedmiotem zamówienia jest montaż pompy ciepła, budowa węzła cieplnego oraz instalacji centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej dla istniejącego budynku świetlicy wiejskiej w miejscowości Mierzyn, gm. Karlino. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie: a) wykonanie węzła cieplnego z pompą ciepła, b) ogrodzenie, c) wykonanie instalacji centralnego ogrzewania, d) wykonanie instalacji ciepłej wody użytkowej, e) izolacje antykorozyjne i termiczne, f) armatura kontrolno - pomiarowa i automatyka, g) wykonanie instalacji sterowania pompami ciepła, h) montaż tablicy rozdzielczej węzła cieplnego, i) wykonanie instalacji zasilającej urządzeń cieplnych, j) wykonanie instalacji wyrównawczej k) wykonanie pomiarów końcowych. Część II Przedmiotem zamówienia jest montaż pompy ciepła, budowa węzła cieplnego oraz instalacji centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej dla budynku świetlicy wiejskiej w miejscowości Syrkowice, gm. Karlino. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie: a) wykonanie węzła cieplnego z pompą ciepła, b) ogrodzenie c) wykonanie instalacji centralnego ogrzewania, d) wykonanie instalacji ciepłej wody użytkowej, e) izolacje antykorozyjne i termiczne f) armatura kontrolno pomiarowa i automatyka, g) wykonanie instalacji sterowania pompami ciepła, h) montaż tablicy rozdzielczej węzła cieplnego i) wykonanie instalacji zasilającej urządzeń cieplnych, j) wykonanie instalacji wyrównawczej k) wykonanie pomiarów końcowych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w dokumentacji projektowej oraz przedmiarach robót stanowiących Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Jeżeli w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót podano nazwy materiałów, produktów lub urządzeń konkretnych systemów lub producentów to należy traktować to jedynie jako określenie pożądanego standardu i jakości. We wszystkich takich sytuacjach wykonawca może zaoferować równoważne materiały, produkty lub urządzenia. Jeżeli wykonawca powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym jest obowiązany wskazać, że oferowane dostawy i roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Załączone przedmiary robót należy traktować, jako element pomocniczy. W przypadku jakichkolwiek braków lub niedoszacowanych ilości w przedmiarze poszczególnych robót, materiałów lub pracy sprzętu a zakres tych prac znajduje się w projekcie budowlanym, Wykonawca musi to skalkulować w swojej ofercie. Wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia Przedmiot zamówienia powinien zostać zrealizowany zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa i polskimi normami oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej. Wykonawca będzie w szczególności zobowiązany do: 1) Prowadzenia robót zgodnie z przepisami BHP, p. poż. i ochrony środowiska; 2) Prowadzenia robót związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia w sposób pozwalający na korzystanie z obiektów użyteczności publicznej zgodnie z ich przeznaczeniem; 3) Skompletowania wszystkich wyników badań, pomiarów, świadectw jakości, certyfikatów oraz kart gwarancyjnych przed zgłoszeniem robót do odbioru; 4) Wykonania i dostarczenia na własny koszt w terminie do 5 dni przed terminem odbioru projektów powykonawczych, z zaznaczeniem ewentualnych zmian w stosunku do projektu, schematów, instrukcji, w tym bhp i p. poż. 5) Wykonania i dostarczenia Zamawiającemu po 2 egzemplarze geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej w wersji papierowej.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.12.00-2, 45.33.11.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 2.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: (1) Część I: 1.400,00 zł (słownie: jeden tysiąc czterysta złotych). (2) Część II: 1.800,00 zł (słownie: jeden tysiąc osiemset złotych). W przypadku złożenia przez wykonawcę oferty na więcej niż na jedna część, wykonawca zobowiązany jest do wyraźnego oznaczenia części, których wadium dotyczy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiającey nie precyzuje tego warunku
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej: Część I (1) 1 robotę budowlaną polegającą na wykonaniu węzła cieplnego z pompą ciepła wraz z instalacją centralnego ogrzewania oraz instalacją elektryczną, Część II (1) 1 robotę budowlaną polegającą na wykonaniu węzła cieplnego z pompą ciepła wraz z instalacją centralnego ogrzewania oraz instalacją elektryczną, Jeżeli wykonawca będzie składał ofertę na więcej niż jedno zadanie to Zamawiający uzna warunek za spełniony w przypadku, gdy wykonawca wykaże się wykonaniem 2 robót budowlanych polegających na wykonaniu węzła cieplnego z pompą ciepła wraz z instalacją centralnego ogrzewania oraz instalacją elektryczną,
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje tego warunku
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca powinien dysponować następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: Część I/Część II na stanowisko kierownika budowy - co najmniej 1 osoba posiadająca: - uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2008 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83 poz. 578 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające kierowanie robotami w zakresie przewidzianym opisem przedmiotu zamówienia; - doświadczenie zawodowe po uzyskaniu uprawnień obejmujące co najmniej 36 miesięcy przy realizacji robót sanitarnych jako kierownik budowy lub kierownik robót (w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt.2 ustawy Prawo Budowlane) W przypadku składania ofert na więcej niż jedną część Wykonawca może wskazać tą samą osobę na stanowisko kierownika budowy. oraz na stanowisko kierownika robót elektrycznych - co najmniej 1 osoba posiadająca: - uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2008 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83 poz. 578 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające kierowanie robotami w zakresie przewidzianym opisem przedmiotu zamówienia; - doświadczenie zawodowe po uzyskaniu uprawnień obejmujące co najmniej 36 miesięcy przy realizacji robót elektrycznych jako kierownik budowy lub kierownik robót (w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt.2 ustawy Prawo Budowlane). W przypadku składania ofert na więcej niż jedną część Wykonawca może wskazać tą samą osobę na stanowisko kierownika robót elektrycznych.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca ubiegający się o realizację zamówienia: Część I/Część II (1) powinien posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 50.000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych); (warunek dot. zdolności finansowej), (2) powinien być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 50.000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) (warunek dot. zdolności ekonomicznej). Jeżeli wykonawca będzie składał ofertę na więcej niż jedną częśćto Zamawiający uzna warunek za spełniony w przypadku, gdy wykonawca wykaże się: (1) posiadaniem środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę nie mniejszą niż 50.000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych); (warunek dot. zdolności finansowej), (2) posiadaniem ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 50.000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) (warunek dot. zdolności ekonomicznej).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Strony mogą zmienić istotne postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego -w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, gdy możliwość wprowadzenia takich zmian została przewidziana przez Zamawiającego we wzorze umowy, stanowiącej załącznik nr 6 do instrukcji dla wykonawców i na warunkach tam przewidzianych. Zmiana umowy nastąpi w formie aneksu do umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.karlino.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: bip.karlino.pl
oraz w siedzibie zamawiajacego: Urząd Miejski 78-230 Karlino, Plac Jana Pawła II 6, pok. nr 3 oraz pok. nr 15.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.10.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski 78-230 Karlino, Plac Jana Pawła II 6, pok. nr 7.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Część zamówienia realizowana ze Szwajcarsko - Polskiego Programu Współpracy oraz z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie, w ramach projektu Działania infrastrukturalne na rzecz poprawy stanu środowiska w obiektach użyteczności publicznej na terenie Dorzecza Parsęty.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie